CONTACT Takkebijsters 72/06 4817 BL Breda | 06-534 12 443  | guido@guidowuner.nl

Mindfulness + Emotionele Intelligentie

=

Mindtraining + Emotie management.


Help je medewerkers of jezelf met het ontwikkelen van mentale vitaliteit en emotionele intelligentie (EQ) met Mindfulness Based Emotional Intelligence.

.Wil jij jezelf en/of medewerkers helpen met het verbeteren van persoonlijk leiderschap, communicatie, samenwerking, begrip, betere relaties op en buiten de werkplek? En vind je ook dat beter om gaan met werkdruk en (werk-) stress en work-life balans superbelangrijk is?  

WIL JE DEZE TRAINING INCOMPANY OF IN EEN ONLINE VARIANT VOLGEN? STUUR DAN EEN MAIL NAAR GUIDO@GUIDOWUNER.NL OF WHATSAPP / BEL 06-53412443

WAT?

Het MindValues programma is gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek en voortschrijdende ervaringsresultaten, zoals het leidersschapprogramma 'Search Inside Yourself' van Google ism Standford University. Het programma vergroot het persoonlijk potentieel en sociale vaardigheden voor een beter resultaat op het werk én in het leven.

Het is een wetenschappelijk bewezen training waarbij emotionele intelligentie, neurowetenschap en aandachttraining (mindfulness) worden gecombineerd. Deze methoden vergroten de sociale vaardigheden door toename van zelfbewustzijn, zelfmanagement, empathie en motivatie. Het biedt naast een theoretisch kader vooral praktische handvatten die direct toepasbaar zijn op het werk en daar buiten.

HOE?

Dit programma kan je volgen via een open inschrijving of als een ‘incompany’ programma als er meerdere collega's voor dezelfde uitdaging staan.. We passen de opdrachten en voorbeelden dan aan op de praktijksituatie in jouw organisatie.

  • OPEN INSCHRIJVING 2022 :
  • Trainingsdata 8, 22 febr, 8,22 mrt 5.12 apr
  • Dinsdagavond 19.30 - 21.30 uur
  • Investering € 499, (incl btw)
  • Lokatie: BREDA

'De meest effectieve leiders hebben één ding gemeen: ze hebben een hoge mate van emotionele intelligentie. Het is niet dat IQ en technische vaardigheden irrelevant zijn. Ze doen er wel toe, maar het zijn vooral instapvereisten voor leidinggevende functies.’

(Daniel Goleman Ph.D)

Emotionele intelligentie is een groeiende vereiste voor zowel leidinggevenden als werknemers. Uit onderzoek blijkt bijvoorbeeld dat emotionele intelligentie de sterkste voorspeller is van prestaties en dat werkgevers EQ waardevoller vinden bij leidinggevenden dan IQ alleen. Medewerkers met een hoge emotionele intelligentie blijven kalmer onder druk, tonen empathie voor hun collega’s, creëren makkelijker begrip en voorkomen daardoor conflicten of lossen ze effectiever op. EQ is de basis om alle overige vaardigheden tot een succesfactor te maken.

ZELFBEWUSTZIJN

Zelfbewustzijn: het vermogen om je eigen emoties en gedachten te herkennen en te begrijpen. Je bewust zijn van het effect van je stemmingen en acties die hieruit voortvloeien op je zelf enandere mensen.

Als je zelfbewust bent, dan ben je beter in staat zijn om je eigen emoties en gedachten in degaten te houden en de relaties tussen de emoties, gedachten en gedrag te herkennen.

Mensen met een hoger zelfbewustzijn hebben veelal een goed gevoel voor humor, hebbenvertrouwen in zichzelf en hun capaciteiten, en zich bewust zijn van hoe andere mensen hen zien.

ZELFMANAGEMENT

Zelfregulering of zelfmanagement

Naast dat je je bewust bent van je eigen emoties, gedachten en de impact die je op anderenhebt, is de volgende stap het reguleren en beheersen van je emoties en gedachten. Zelfregulatie heeft alles te maken met het op de juiste manier uiten van je emoties engedachten en hoe hiermee om te gaan.

Mensen met sterke zelfregulerende vaardigheden scoren hoog in nauwkeurigheid. Ze denkenna over hoe ze anderen beïnvloeden en nemen verantwoordelijkheid voor hun eigen acties. Zezijn over het algemeen flexibel en passen zich goed aan veranderingen aan en kunnen goedomgaan met conflicten en het oplossen van moeilijke situaties.

MOTIVATIE

Intrinsieke motivatie is een andere belangrijke vaardigheid. Mensen die mindful en emotioneel intelligent zijn, worden gemotiveerd door een passie om hun eigen innerlijke waarden, behoeften en doelen te vervullen. Ze zoeken interne beloningen, ervaren een stroom van volledig afgestemd zijn op eenactiviteit en werken aan ‘topervaringen en successen’.

Degenen met veel intrinsieke motivatie zijn meestal actiegericht. Ze stellen doelen, willenpresteren en zijn altijd op zoek naar groei om het beter te doen. Ze zijn ook vaak zeer toegewijden goed in het nemen van initiatief.

EMPATHIE

Empathie en begrip zijn absoluut cruciaal in iedere organisatie. Maar het omvat meer dan alleen de emotioneletoestanden van anderen kunnen herkennen..

Hoe reageer je als je merkt dat iemand verdrietig,boos of hopeloos is? Door empathisch te zijn, kun je 'het spel' begrijpen die vaak van invloed isop sociale relaties, vooral op de werkplek. Dit is belangrijk bij alle interacties met verschillendemensen.

Empatische mensen begrijpen en voelen hoe gevoelens, gedachten en gedrag wordenbeïnvloed. Hierdoor kunnen ze beter en nauwkeuriger verschillende privé- en werksituatiesbeoordelen .

SOCIALE VAARDIGHEDEN

Sociale vaardigheden. Echt begrip houdt meer in dan alleen je eigen emoties en die van anderen begrijpen, het gaat erom om het kunnen toepassen in de dagelijkse interacties en communicatie met anderen.

Mensen met sterke sociale vaardigheden zijn in staat om betekenisvolle relaties met andere mensen op te bouwen en een beter begrip en vertrouwen in zichzelf en anderen te ontwikkelen.

Belangrijke sociale vaardigheden zijn actief luisteren, verbale communicatieve vaardigheden, non-verbale communicatieve vaardigheden, leiderschap en overtuigingskracht

BELEEF

  • hoe het brein werkt,
  • de invloed van stress en emoties,
  • ontspannings-, focus- en reflectieoefeningen,
  • luister- en communicatievaardigheden.

BEWUST

  • van je eigen en andermans gedachten en emoties,
  • meer focus, rust en ontspanning,
  • effectiever communiceren,
  • sociaal vaardiger.
  • fysieke en/of online bijeenkomsten
  • een werkboek
  • een digitale leeromgeving.
  • huiswerk en thuisopdachten

  • studiebelasting ongeveer 20 minuten per dag.

  • reflectie op inzichten
  • plenaire gesprekken
  • inquiry
  • groepsgesprekken
  • Journaling
  • actieve en licht actieve bewegingsoefeningen
  • ademhalingstechnieken
  • toegankelijke en praktische meditatie- en visualisatieoefeningen.